Angrerett

Angrerett

Forbrukerrådet har informasjon om angrerett.

Viktige punkter er:

  • Angrerettsloven gjelder kun forbrukerkjøp.
  • Du har 14 kalenderdager angrefrist fra den dagen du mottok varen.
  • Du må fylle ut angrefristskjema eller gi oss beskjed på annen hensiktmessig måte.
  • Varen skal leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”.
  • Returporto betales av deg.

Ønsker du å benytte deg av angreretten kreves det altså en aktiv handling fra deg. Forholder du deg passiv vil vi behandle saken som uavhentet pakke.

Posten tillater ikke at du returnerer pakker du ikke er rettighetshaver til. I praksis betyr det at oppkravspakker må betales før de returneres.

Dersom du selv ikke hadde aksepterte den returnerte varen som ny vare så har du sannsynligvis ikke oppfylt kravet om "tilnærmet samme stand og mengde".

Som returemballasje benytter du emballasjen vi sendte varen i.

 

Garanti

Garanti ved forbrukerkjøp

Hvis det på produktsiden ikke fremgår at produktet har bedre garantibetingelser enn reklamasjonsretten som Forbrukerkjøpsloven gir er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Garanti ved næringskjøp

Hvis det på produktsiden ikke fremgår at produktet har bedre garantibetingelser enn reklamasjonsretten som Kjøpsloven gir er det Kjøpsloven som gjelder.