Handleguide

 

 

Ny kunde - privatkunde

Hvis ingen leveringsadresse oppgis er leveringsadresse samme som fakturaaddresse. Flere leveringsadresser kan registreres, men kun en fakturaadresse.

Ny kunde - bedrifter

Hvis ingen leveringsadresse oppgis er leveringsadresse samme som fakturaaddresse. Flere leveringsadresser kan registreres, men kun en fakturaadresse.

Bedrifter må kontakte oss for kredittvurdering og eventuell endring av status til kredittsalg. Inntil kredittsalg er innvilget er betalings- og leveringsbetingelser samme som for privatkunder.

Ny kunde - Stat/Kommune

Hvis ingen leveringsadresse oppgis er leveringsadresse samme som fakturaaddresse. Flere leveringsadresser kan registreres, men kun en fakturaadresse.

Statsforetak får standardmessig innvilget kreditt ved registrering, men vi vil ved første bestilling ta kontakt for verifisering.

Endring av ordre

Systemet vår har ikke muligheten for at du selv kan endre ordre i nettbutikken.

Innenfor et gitt tidsvindu er endring mulig. Kontakt oss hvis du ønsker å endre.

Hvis du har valgt å betale med kort kan ikke bestillingen endres til høyere kjøpssummen.

Dellevering

Inneholder ordren varer som ikke er på lager vil hele ordren holdes til vi får alle varer på lager.

Varer som er på lager vil reserveres ordren din.

Kontakt oss om du ønsker dellevering. Vi vil da sende det vi har på lager.

Restordre

Ved dellevering vil restordren ettersendes såsnart vi har fått de manglende varer på lager.

Merkostnader for frakt/levering av restordre må du betale.

Lagerstatus

Lagerstatus viser kun om vare er på lager eller om den er utsolgt.

Om du bestiller mange av et produkt vi har få av på lager vil hele ordren holdes til alle varer er på lager.

 

Uavhentet pakke

Pakker som har ligget på utleveringssted mer enn 10 kalenderdager regnet fra ankomstdag blir returnert.

 

Angreretten gir deg ikke rett til å la være å hente pakker.

Uavhentede pakker vil faktureres etter følgende satser:

  • kr. 180,- og oppover for fraktkostander (samlet kost frem og tilbake).
  • kr. 30,- for administrative rutiner (fakturering og kreditering).
  • kr. 35,- for pakking og utpakking.
  • kr. 5,- pr. varelinje for henting og tilbakelegging av varer i hyller.
  • kr. 5-30,- for emballasje og emballasjemateriell.
  • kr. 2,50 + 2,5% av samlet ordrebeløp i de tilfelle kortbetaling er benyttet.

 

Kortbetaling

Kortbetaling med VISA og MasterCard er en rask og trygg betalingsmåte.

Når du betaler med kort belastes ikke din konto din før pakken er sendt. Frem til pakken sendes er beløpet kun reservert på din konto, det vil si at vi har sikret oss at beløpet er tilgjengelig den dagen pakken sendes.

Hvis du kansellerer ordren før pakken er sendt så frigjøres det reserverte beløpet 1-2 virkedager etter du kansellerte.

Hvis du kansellerer ordren etter pakken er sendt må du følge rutinen for angrerett. Det kan opptil 2 uker før beløpet er tilbake på din konto.

Forskudd

Velger du forskuddbetaling sender vi deg på email med betalingsinformasjon.

Oppkrav

Ønsker du å betale når du henter ut pakken velger du oppkravsbetaling. Oppkravsgebyr er på kr.46,- inkl. merverdiavgift (moms).

Kreditt

Kreditt gis kun til statsforetak, offentlige institusjoner og bedrifter. Betalingsbetingelse er netto pr. 14 dager.